Wat voor een invloed sociale media kan hebben op uw website

Social media, we schijnen er als Hollanders gek op te zijn. We twitteren en facebooken wat af met zijn allen en behoren inmiddels tot de actiefste twitteraars en facebookers ter wereld.

En omdat social media zeer nauw verbonden is met internet, kan social media zeer zeker ook van invloed zijn op uw website.

Social media en uw website

Wanneer u op internet surft komt u steeds vaker websites tegen waarop u onderaan de pagina's van de website knoppen aantreft van onder andere Google+, Facebook en Twitter. Doormiddel van deze knoppen kunt u een bepaalde webpagina onder de aandacht brengen bij uw vrienden op Facebook of Google+ of bij uw volgers op Twitter. Mits u uiteraard een account heeft bij ÚÚn of meerdere van deze sociale netwerken.

Het onder de aandacht brengen van een website bij mensen die u kent kan tevens gezien worden als iets aanbevelen bij deze mensen. En mensen zijn veel eerder geneigd om iets goed te bekijken wat aanbevolen wordt door mensen die ze kennen, dan dat ze iets serieus bekijken wat ze toevallig tegenkomen tijdens het surfen op internet.

En daar zit juist de kracht van social media in relatie tot uw website. Doormiddel van social media kunnen bezoekers van uw website ge´nteresseerde bezoekers naar uw website leiden. En ge´nteresseerde bezoekers zijn eerder geneigd iets te kopen, aan te vragen of te lezen op uw website dan een toevallige bezoeker.

Maak gebruik van sociale netwerken op internet

Op de juiste manier sociale netwerken en social media inzetten voor uw website kan dus wel degelijk zijn nut hebben. Dit hoeft niet perse te betekenen dat u direct een Google+, Facebook en Twitter knop op uw website moet implementeren.

Maar u zou er wel over kunnen denken om zelf actief te worden met social media, door een account aan te maken op zowel Google+, Facebook als Twitter. Dit hoeft u niet perse te doen onder uw eigen naam. U kunt uiteraard ook een account aanmaken op alle drie de sociale netwerken onder de naam van uw website of uw bedrijf.

Wanneer u een bedrijf hebt, is het sowieso verstandig om in ieder geval accounts aan te maken op alle drie de social media sites. Want zelfs al maakt u zelf geen gebruik van social media, dan voorkomt u in ieder geval dat iemand anders gebruik gaat maken van uw bedrijfsnaam op een social media site.

Maar als u dan gebruik maakt van social media, hoe maakt u er dan op de juiste manier gebruik van? Als u Google+, Facebook and Twitter al eens bekeken hebt, dan zal het u zijn opgevallen dat er veel onzin berichten het internet op worden geslingerd, waarvan u zich serieus kunt afvragen of iemand daar wat aan heeft.

Echter, er zijn steeds meer internetgebruikers die sociale media sites gebruiken om iets op te zoeken waar ze meer informatie over willen hebben of willen weten wat andere mensen ervan vinden.

En de kans is groter, dat uw product, uw dienst of uw informatie naar voren komt op een social media site dan getoond wordt op de eerste pagina in de zoekresultaten van Google. Iets wat zeker het geval is op Twitter omdat daar de nieuwste berichten als eerste getoond worden in de zoekresultaten.

Dus wanneer u een product, dienst of informatie die op uw website staat snel onder de aandacht wil brengen bij ge´nteresseerde bezoekers op internet, dan biedt social media u daar alle kans toe.

Artikelen die je mogelijk ook interesseren

Copyright © 2017 Webwijsheid.nl

over webwijsheid contact sitemap privacy statement disclaimer