Gratis bovenaan in Google, het kan nog steeds

Gratis bovenaan in Google komen kan nog steeds, maar lastiger wordt het wel. Niet alleen omdat er nog steeds elke dag nieuwe websites en blogs bijkomen, maar ook omdat Google steeds strenger naar de kwaliteit van de websites kijkt.

Het hoofddoel van Google is, de gebruiker van de zoekmachine Google zo goed mogelijke zoekresultaten voorschotelen, zodat de gebruiker ook daadwerkelijk vindt waar hij of zij naar op zoek is.

Waardevolle informatie brengt u bovenaan in Google

Maar tevreden is een gebruiker pas echt als hij of zij meer krijgt dan verwacht. Dat er gevonden wordt waarnaar gezocht werd, maar dat er tevens informatie voorgeschoteld wordt waar ze echt wat aan hebben en die ze meer vertelt dan ze verwacht hadden.

Unieke, waardevolle informatie geschreven door een expert op het gebied waarnaar gezocht wordt, zal bijna altijd bovenaan in Google te vinden zijn. Mits uiteraard de hele website voorzien is van waardevolle informatie volgens Google.

Een website is volgens Google kwalitatief hoogstaand en hoort bovenaan in de zoekresultaten thuis wanneer:

  • Andere waardevolle websites naar de website of webpagina linken.
  • Het voor Google makkelijk te achterhalen is waar de website of webpagina over gaat.
  • Wanneer de website of webpagina veel bezocht wordt en lang genoeg bezocht wordt om de inhoud ervan te kunnen lezen.
  • Als veel andere door Google als waardevol aanmerkte pagina's binnen de website naar die pagina verwijzen.

Twee dingen hebt u zelf volledig in de hand om gratis bovenaan in Google te komen met een webpagina van uw website. Dat is duidelijk maken aan Google waar de webpagina over gaat, ofwel wat het onderwerp is van de pagina, en dat er vanaf andere pagina's op uw website naar deze pagina gelinkt wordt.

Aan de zoekmachine duidelijk maken wat het onderwerp is van de pagina, doet u ten eerste door het onderwerp van de pagina in de title-tag van de webpagina te zetten. Wanneer u bijvoorbeeld een webpagina hebt geschreven over het poetsen van schoenen dan is het poetsen van schoenen het onderwerp van de pagina en zet u dat tussen de title-tags.

Vervolgens zet u het onderwerp ook nog eens als kop boven de tekst. Dit doet u door middel van de header-tag (H1, H2, enz). Op deze wijze bestaat er voor Google alvast geen twijfel meer over waar de webpagina over gaat en daarmee vergroot u direct de kans om bovenaan in Google te komen.

Zodra de pagina klaar is en aan de website kan worden toegevoegd, gaat u kijken of andere webpagina's van uw website op een één of andere manier met het onderwerp van de nieuwe webpagina verband houden. Op de webpagina's die verband houden met het onderwerp van de nieuwe pagina, maakt u vervolgens een link naar de nieuwe pagina, waarbij u het onderwerp van de nieuwe pagina als linktekst gebruikt.

Wanneer u dit consequent doet bij alle pagina's van uw website, dan vergroot u daarmee de kans om bovenaan in Google getoond te worden aanzienlijk.

Werk vooral aan de kwaliteit van uw website

Minder controle heeft u over het aantal mensen dat de website of webpagina gaat bezoeken. Of andere websites naar u gaan linken, dat moet u tevens maar afwachten. Webmasters van populaire websites krijgen wekelijks vele verzoeken om naar websites te linken. Webmasters zijn doorgaans best bereid een link naar uw website te plaatsen, mits dit iets toevoegt voor de bezoekers van hun website.

Ook Google weet dat dat zo werkt. Dus wanneer een waardevolle website naar uw webpagina linkt, dan is het voor Google duidelijk dat de inhoud van uw webpagina waardevol wordt bevonden door anderen. Wanneer anderen vinden dat uw webpagina waarvolle informatie bevat, dan vindt Google dat ook. En dus zal dat terug te vinden zijn in de ranking van uw webpagina in zoekresultaten.

Het is dan ook slimmer uw tijd en energie te steken in het maken van een goede en informatieve website waar andere websites graag naar linken, dan op een regenachtige zondagmiddag een website in elkaar te flansen en vervolgens 100 andere websites gaan vragen om een link.

Bovenaan in Google komen vereist, zeker tegenwoordig, vooral toewijding en geduld. En daarnaast moet u er uiteraard voor zorgen dat de inhoud van uw website informatief, waardevol en uniek is. Wanneer u die dingen in het achterhoofd houdt, wanneer u werkt aan uw website, dan zal uw website naar verloop van tijd zeer zeker bovenaan in Google verschijnen. En gratis, want het enige wat het u kost om gratis bovenaan in Google te komen is tijd.

Artikelen die je mogelijk ook interesseren

Copyright © 2017 Webwijsheid.nl

privacy statement disclaimer